DoGu_CaN Yönetici
Mesaj Sayısı : 151 Kayıt tarihi : 22/05/09 Yaş : 42 Nerden : Sanal alem
| Konu: WANTED- WEAPONS OF FATE C.tesi Mayıs 30, 2009 8:40 am | |
| WANTED- WEAPONS OF FATE İyi filmin iyi oyunu karşımızda... Adrenalin, aksiyon ve bolca kan arıyorsanız tam yerine geldiniz. Genelde filme uyarlanan oyunlara veya oyuna uyarlanan filmlere her zaman önyargıyla yaklaşmışızdır. Çünkü bu geçiş sırasında her zaman ya ana konu değiştirilmiş ve hikaye ana çizgisinden çıkıp alakasız bir yola girmiştir ya da konu doğru işlenmiş ancak istenileni vermemiştir. Tabii ki istisnalar yok değil. Şu an karşımızda duran bu oyun da istisnaların en önemlilerinden. Wanted: Weapons of Fate, Wanted filminin devamı niteliğinde. Aslında bu biraz oyunun yararına olmuş. Çünkü uyarlama yapılırken her zaman ana hikayeden kopmalar oluyor. Bu kezse bunu engellemek için, oyunu filmin sonunda kaldığımız yerden, yani Sloan’u öldürdükten sonrasını oynuyoruz. Oyunun hikayesi, Wesley’nin Sloan’u öldürüşünden sonraki dönemde geçiyor. Artık kahramanımızın başka bir amacı var: Annesini öldüren katili bulmak. Ancak hikayeye girişmeden hemen önce, kontrollerin öğretildiği tutorial’ı bitirmemiz gerekiyor. Daha sonraysa gerçekten akıcı, salt aksiyon içeren oyunumuz başlıyor ve bir anda kendimizi talan edilmiş evimizin içinde buluyoruz. Üst kattan sesler geliyor, karakterimiz (Wesley) yukarı çıkıp neler olduğuna bakıyor ve buradan sonra aksiyon durmak bilmiyor. Silahımızı kaptığımız gibi evi basan insanları tek tek avlamaya başlıyor ve oyun boyunca sürekli hareket halinde oluyoruz. Bu bir açıdan güzel olmuş ama oyun içi ilerleyiş çok çizgisel.
Oyunda ilerledikçe farklı karakterlerle de oynama şansı elde edebiliyorsunuz. Karakter modellemeleriyse çok iyi yapılamamış. Wesley Gibson’ı keşke daha iyi modelleselerdi... Filmde oynayan karakterin lise çağlarındaki hali gibi olmuş. Ara videolarsa gerçekten güzel ve bilgilendirici. Bu ara videolar sayesinde -annesine neler olduğu gibi- geçmişiyle ilgili birçok bilgiye erişebiliyoruz.Wanted’da birçok güzel özellik mevcut. Nesnelerin arkasında siper alabilme, siperden çıkmadan kör ateş edebilme, mermilere falso verebilme, adrenalin özelliği sayesinde filmde de gördüğünüz slow motion özelliği; kısacası ne ararsanız var. Özellikle mermilere falso verebilmek insana büyük keyif veriyor. Ancak eğer falsolu mermiyi ıskalarsanız bu özelliği bir daha kullanmak için bir kişiyi daha indirmeniz gerekiyor. Yapay zekaysa çok iyi değil ve bu durum, böylesine potansiyele sahip bir oyun için üzücü. Yapay zekayı görmezden gelirsek siper alma, falso verme ve adrenalin gibi özelliklerin oyuncuyu uzun süre bilgisayar başına kilitleyebileceğini düşünüyorum. Ancak şunu söyleyeyim ki çelik gibi sinirleriniz olması gerek çünkü kamera açıları insanı delirtebiliyor. Bir anda gitmek istemediğiniz bir yerde buluyorsunuz kendinizi. Nişan alırken büyük sorunlar yaşıyorsunuz. Önünüzü görmek için nerdeyse nişan alarak ilerlediğiniz bile oluyor ve belli bir süre sonra mouse’u hareket ettirmeye korkar hale geliyor insan. Grafiklere gelirsek; mekanlar güzel tasarlanmış. Etrafın aldığı hasar başarılı ama daha çok eşya zarar alabilirdi. Belli bir yerden sonra parçalanması gereken siperler uzun süre mermi yağmuruna tutulduktan sonra bile hiçbir şey olmamış gibi durabiliyor. (İstisnalar mevcut tabii ki. Örneğin; ilk bölümdeki boss savaşında hasar alan duvarlar...)Daha önce de bahsettiğim gibi, karakter modellemelerini çok beğenmedim. Daha çok üstünde durulabilirdi. İlerlerken sanki bacaklar ayrı, vücut ayrı hareket ediyor gibi. Ancak hakkını yemeyeyim; siper değiştirirken karakterimizin ortaya koyduğu akrobatik hareketler insana keyif veriyor. Seslendirmelerse gerçekten iyi olmuş; üstünde durulmuş gibi görünüyor.Yazımı daha fazla uzatmaya gerek görmüyorum. Çünkü kendi kalitesini belli eden bir oyun ve ufak tefek hatalarını görmezden gelebilirseniz sizi uzun süre bilgisayar başında tutacak bir yapım. 2.8 Ghz işlemci, 2 GB bellek ve GeForce 8500 GT birleşimi veya dengi bir sisteminiz varsa bu oyun deneyiminin keyfine rahatlıkla varabilirsiniz. | |
|