Infamous Şok dalgasına hazır olun.... Yapım Sucker Punch | Dağıtım Sony Computer Entertainment | Tür Aksiyon | Platformlar PS3 Sucker
Punch, 1997 yılında kurulan ve ilk olarak bir Nintendo 64 oyunuyla oyun
dünyasının karşısına çıkan bir firmaydı. Ancak birkaç yıl içerisinde
Sony ile iyi ilişkiler kuran firma, 2000 yılından itibaren PlayStation
oyunları hazırlamaya başladı. Bugüne kadar da Sly serisini geliştiren
firma, ilk defa bir PlayStation 3 oyunuyla, hem de oldukça iddialı bir
yapımla oyuncuların karşısına çıkmaya hazırlanıyor. 26 Mayıs 2009
tarihinde piyasaya sürülecek olan Infamous, oynanışa getirdiği
farklılıkla biz oyuncuların aklını çelmeye çalışacak. Hal böyleyken
bize gönderilen demo sürümünü zaman kaybetmeden konsolumuza
yerleştirdim ve oyun kurcalamaya başladım. Yükleme ekranında
beliren alıntılar bir an olsun beni şaşırtsa da bunun bir yükleme
ekranı olduğunu fark etmem geç olmadı. Sonrasındaysa harabeye dönen
Empire City’deki bir binanın çatısına kurulmuş bir oturma odasında
buldum kendimi. Burada koltuğuna yayılmış halde duran yakın dostumuz
Zeke, sahip olduğumuz yetenekleri nasıl kullanabileceğimizle ilgili
kısa bir bilgilendirme yaptıktan sonra bizi peşine takıyor ve mini bir
şehir turu yaptırıyor. Bu tur sırasında birkaç özelliğimizi daha
öğreniyoruz. İlk olarak L1 ile nişan alıp R1 ile önümüzdeki herhangi
birine veya objeye elektrik verebiliyoruz. Bu sayede başrol oyuncumuz
Cole’un ne kadar tuhaf bir özelliği olduğunu keşfediyoruz. Bir diğer
özelliğimizse yine L1 ile nişan aldıktan sonra X’e basarak yarattığımız
Shockwave, yani şok dalgası. Bu özellik sayesinde önümüzdeki her şeyi
itebiliyoruz. (Star Wars: The Force Unleashed tadı aldım hemen.) Demoda
bu özelliğimizi kullanarak park halindeki otomobilleri itiyor ve
birinin altındaki silahı Zeke’in almasına vesile oluyoruz. Artık sırada
başka bir mini görev var.
Zeke’i
takip ettiğimizde büyük bir anıt ve bu anıta takılıp kalan yardım
paketini görüyoruz. Harabeye dönen ve karantina altına alınan Empire
City’deki insanları düşünen (!) hükümet, zaman zaman gökyüzünden
saldığı yardım paketleriyle halkın karnını doyurmasını sağlıyor. Ancak
bu paketlerden biri, düşüşü sırasında anıta takılınca bizim olaya
müdahale etmemiz gerekiyor. X tuşuyla zıplayabildiğimiz oyunda,
çevredeki her türlü direğe ve çıkıntıya tırmanabiliyoruz. Hareket
açısından biraz sert animasyonlarla da olsa örümcek gibi her yere
tırmanabilen Cole, bu yeteneğini ilk olarak paketi aşağıya indirmek
için kullanmalı. Biraz zor ve riskli gözükse de, yüksek yerlere
tırmanmak oldukça kolay. Anıta tırmandıktan sonra paraşütün kancasını
kırıyor ve böylece yardım paketinin insanlara ulaşmasını sağlıyoruz.
Ama o da ne! Şehirde Reapers olarak adlandırılan ve her türlü kaynağı
kendisi için kullanmaya çalışan bir çete var. Bizim yaptığımız bu
aksiyonu gören çete elemanları anında ortamda bitiyor ve insanlara
korku salıyor.Tam da bu noktada oyunun bir diğer özelliği olan
Karma State ortaya çıkıyor. Reaper tayfasını hallettikten sonra bizi
iyi biri olarak benimseyen siviller, anında gıda paketlerinin çevresine
toplanıyor ancak bu durumda karşımıza bir yol ayrımı geliyor: İyi ya da
kötü olmak. Oyundaki Karma State sistemi, sivillerle olan
ilişkilerimize göre şekillenen ve bizim iyi (Good) ya da kötü (Evil)
olduğumuzu gösteren bir sistem. İçinde bulunduğumuz durumda sivillerin
yiyecekleri almasına izin verirsek iyi bir şöhretin ilk adımlarını
atıyoruz. Böylece ekranın sol üstünde yer alan ve maviden kırmızıya
geçiş yapan göstergenin ibresi maviye yöneliyor; ayrıca olay sonunda
yanımıza gelen eski kız arkadaşımız Trish de bize güzel şeyler
söylüyor. Ola ki insanlara elektrik verdik ya da şok dalgasıyla onları
ittik, bu durumda da ibre kırmızıya kayıyor ve kötü biri olma yolunda
ilk adımlarımızı atıyoruz; haliyle Trish de yanımıza geldiğinde sitem
dolu cümleler sarf ediyor. Oyunun temel yapı taşlarından biri
olan Karma State, oyun boyunca tercihlerimize göre şekilleniyor ve
oynanışa direkt olarak etki ediyor. Karakterimizin daha keşfedilmeyi
bekleyen birçok Power özelliği var ve tercihlerimiz, bu özelliklerin
açılması ve gelişimi açısında önem teşkil ediyor. Aldığımız görevlerde
sağladığımız başarıya göre tecrübe puanı alıp bu güçleri birer birer
açmak da mümkün. Öte yandan karma sisteminin tek etkilediği şey
güçlerimiz değil. Ne kadar iyi bir insan olursak Cole’un görünümü o
kadar iyi (?), ne kadar kötü bir insan olursak da o derece kötü ve
agresif bir hal alıyor. Karakterin böylesine değişken olması oldukça
hoş bir özellik olmuş.
Infamous’un
temel özelliği, Cole’un elektrikli (!) bir karakter olması tabii ki.
Sahip olduğu bu özellik sayesinde iyi ya da kötü şeyler yapabiliyor.
Peki bu elektrik gücü sonsuz mu? Tabii ki hayır. Güçlerimizi
kullandıkça ekranın sol üstündeki göstergede elektrik gücümüz azalıyor
ve en nihayetinde bitiyor. Bu durumda yapmamız gerekense kendimizi şarj
etmek! L3’e bastığımızda beynimizden yayılan dalgalar eşliğinde
etraftaki elektrik kaynaklarını görebiliyor, herhangi birinin yanına
gidip L2’ye bastığımızda da kendimizi şarj ediyoruz.